Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Kacper Ryx i Król Żebraków (gra planszowa)

Dostępność: brak towaru
Cena: 169,00 zł 169.00
ilość szt.
Zyskujesz 16 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

 

NAKŁAD GRY WYCZERPANY, DODRUKU NIE PLANUJEMY


 

Król umarł, niech żyje król! Ale nie byle jaki król, tylko przywódca całego przestępczego Krakowa, władca wszystkich mordowni i pan nawet najgroźniejszych zbirów – Król Żebraków. Na miasto - zagrożone przestępczą anarchią i wojną gangów, w którą włączą się przywódcy najważniejszych krakowskich gildii przestępczych - padł blady strach. Stań do walki i Ty. Wcześniej jednak musisz zapomnieć o honorze. Wszak stawką jest tytuł Króla Żebraków!

Kacper Ryx i Król Żebraków to polska łotrzykowska gra planszowa dla 2-5 osób oparta na motywach cyklu powieściowego autorstwa Mariusza Wollnego o XVI-wiecznym krakowskim detektywie Kacprze Ryksie.  Jej twórcy odwracają tu jednak role, ponieważ głównymi bohaterami gry są przestępcy - mordercy, złodzieje, dziewki wszeteczne i inne typy spod najciemniejszej gwiazdy.

 W tej pełnej brudnych zagrywek i negatywnej interakcji grze wcielicie się w role hersztów band i staniecie do walki o mir i władzę w przestępczym półświatku renesansowego Krakowa.  Aby zdobyć tytuł Króla Żebraków będziecie realizować kolejne zadania, przejmować karczmy, kraść, mordować i werbować okrutnych kompanów. Walczycie między sobą, ale macie też wspólnego wroga, który nie spocznie, póki nie zakończy tej krwawej, doprowadzającej miasto do ruiny wojny. To oczywiście królewski inwestygator - Kacper Ryx.

POBIERZ INSTRUKCJĘ

Gracze wcielają się w hersztów XVI-wiecznych gangów i walczą o miano tytułowego Króla Żebraków, władcy podziemnego Krakowa.  Zwycięzcą zostanie ten, kto pod koniec gry będzie miał największą ilość punktów miru (szacunku). Punkty te gracze zdobywają poprzez realizację zadań losowanych na początku każdej tury. W głównej mierze polegają one na kontroli pod koniec danej tury różnych rewirów renesansowego Krakowa, co równoznaczne jest ze zdobywaniem przynależących do rewirów karczm.

Każda tura podzielona jest na 4 fazy. W fazie gospodarczej gracze zbierają dochód, uzupełniają limity zbirów oraz kart specjalnych wynikające ze statystyk posiadanych przez siebie karczm, dolosowują nowe zadania (zawsze 3 na ręku) oraz ewentualnie leczą zranionych w poprzedniej turze hersztów.

W fazie akcji gracze działają na pięknej planszy przedstawiającej plan dawnego Krakowa wykonując przede wszystkim 8 akcji podstawowych (ruch, burda, kradzież, żebry, zabójstwo, handel, przekupstwo, werbunek) i korzystają z kart akcji specjalnych. Akcji podstawowych jest o 8, ale umieszczone są na 4 dwustronnych kartach i w danym momencie aktywne są tylko te odkryte – stąd gracze muszą kombinować, co i jak po kolei używać, aby sprawnie realizować swoje założenia. Użycie obu typów kart ma swój koszt w postaci dukatów do zapłacenia oraz/lub punktów akcji, których do wykorzystania w swojej turze każdy gracz ma 10.

Po fazie akcji przychodzi faza realizacji zadań, w której gracze ujawniają pozostałym, jakie zadania udało im się w fazie akcji wykonać, po czym otrzymują za nie punkty miru.

Ostatnią etapem tury jest faza inwestygacji. W tym momencie gracze ujawniają zebrane wcześniej przez siebie karty karne nazwane kartami inwestygacji. Karty te otrzymuje się przy okazji dokonywania różnych zbrodni w fazie akcji. Zazwyczaj są to opłakane w skutkach kary powodujące utratę dukatów, zbirów czy blokowanie dochodów z karczm w kolejnej turze. Oprócz tego, że karty inwestygacji negatywnie wpływają na każdego z osobna, są kluczowym czynnikiem kończącym grę. Każda z nich dodaje bowiem do wspólnej dla wszystkich graczy puli punkty inwestygacji. Ich tor jest zbieżny z torem czasu. Wraz z upływem czasu i ujawnianiem kolejnych kart karnych, żeton inwestygacji i tury posuwają się z dwóch przeciwległych krańców toru w swoją stronę, a gdy się spotkają, gra się kończy. Nowym Królem Żebraków zostaje gracz z największą ilością punktów miru.

Na nieco innych zasadach działa wariant dwuosobowy. Oprócz ograniczenia obszaru gry do 6 rewirów, nie używa się w nim toru czasu/inwestygacji, ani toru punktów miru. Gracze rywalizują między sobą o wypełnienie warunków 4 jawnych zadań leżących obok planszy (wykorzystywana jest odrębna talia zadań dla wariantu dwuosobowego). W momencie zrealizowania danego zadania, gracz zabiera kartę do swojej puli i dolosowuje nowe zadanie. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zgromadzi 4 karty zadań. Dzięki tym modyfikacjom gra się równie dobrze jak w wariant wieloosobowy.

 

liczba graczy: 2-5 

 

czas gry: 30-120 minut

 

wiek: + 14


 W skład gry wchodzą:

- Płótnowana plansza do gry 

- 15 płótnowanych kafelków lokacji

- 165 kart w formacie 88x58 mm

- 5 płótnowanych żetonów hersztów z plastikowymi podstawkami

- 5 wycinanych w drewnie figurek hersztów (do użytku zamiennie z żetonami kartonowymi

- 5 plansz hersztów

- 10 drewnianych znaczników akcji i miru

- 30 drewnianych karczm

- wycinany w drewnie pionek Kacpra Ryksa

- 60 płótnowanych żetonów zbirów

- 60 płótnowanych żetonów monet

- 29 płótnowanych żetonów pomocniczych

- 18 kostek k6

- kostka k10

- instrukcja

Zapraszamy na kanał YT, gdzie zamieściliśmy filmiki przybliżające rozgrywkę:

https://www.youtube.com/channel/UCO_OQFnuB21tjbjguIdv3Ag

Zachęcamy do pobrania FAQ, w którym znajdziecie odpowiedzi na wiele często pojawiających się pytań:

http://kacper-ryx.home.pl/wp-content/uploads/2016/05/Kacper-Ryx-i-Król-Żebraków-FAQ-v.1.docx

Recenzje:

Game Troll TV

Sterta Gier - ocena 5,83/6

Board Games Addiction 

Planszówki we dwoje

For2players

Games Fanatic

Unboxing na Turlnij.pl

U Wookiego

Unboxing Planszówki we dwoje

 

Przedpremierowe recenzje:

http://www.turlnij.pl/2015/11/12/przedpremierowo-kacper-ryx-i-krol-zebrakow/

https://www.youtube.com/watch?v=UyWAh61HKE0


Wydawnictwo JaMa 2016

Autorzy gry: Łukasz Wrona, Piotr Krzystek, Daniel Budacz

Oprawa graficzna: Agnieszka Jałowy, Cezary Szymański, Paweł Kaczmarczyk

Gra wydana przy wsparciu serwisu wspieram.to 

https://wspieram.to/krolzebrakow

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Weryfikujemy, które opinie pochodzą od klientów, którzy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.

Promocje
Mariusz Wollny - komplet opowiadań z serii "Nazywam się Ryx"
Mariusz Wollny - komplet opowiadań z serii "Nazywam się Ryx"

109,00 zł

Cena regularna: 122,00 zł

Najniższa cena: 89,90 zł
szt.
Mariusz Wollny - Był sobie król... EPUB/MOBI komplet
Mariusz Wollny - Był sobie król... EPUB/MOBI komplet

99,90 zł

Cena regularna: 119,00 zł

Najniższa cena: 59,90 zł
zestaw
M. Wollny - Biały towar - książka + ebook
M. Wollny - Biały towar - książka + ebook

79,90 zł

Cena regularna: 89,90 zł

Najniższa cena: 89,90 zł
szt.
Róża i Mariusz Wollny "FALA"
Róża i Mariusz Wollny "FALA"

29,90 zł

Cena regularna: 39,90 zł

Najniższa cena: 19,90 zł
szt.
M. Wollny - Niewidzialny wróg  + Biały towar
M. Wollny - Niewidzialny wróg + Biały towar

109,90 zł

Cena regularna: 115,00 zł

Najniższa cena: 115,00 zł
szt.
Kacper Ryx - złota edycja kolekcjonerska TOM I - WERSJA Z USTERKAMI
Kacper Ryx - złota edycja kolekcjonerska TOM I - WERSJA Z USTERKAMI

45,00 zł

Cena regularna: 89,00 zł

Najniższa cena: 34,90 zł
szt.
Mariusz Wollny - 'Kacper Ryx' komplet (t. I-IV) + opcja dedykacji
Mariusz Wollny - 'Kacper Ryx' komplet (t. I-IV) + opcja dedykacji

159,00 zł

Cena regularna: 179,00 zł

Najniższa cena: 129,90 zł
szt.
M. Wollny - Niewidzialny wróg  + ebook + audio
M. Wollny - Niewidzialny wróg + ebook + audio

135,00 zł

Cena regularna: 145,00 zł

Najniższa cena: 105,00 zł
szt.
M. Wollny - Biały towar + Niewidzialny wróg  AUDIO
M. Wollny - Biały towar + Niewidzialny wróg AUDIO

79,90 zł

Cena regularna: 89,80 zł

Najniższa cena: 44,90 zł
szt.
Mariusz Wollny - 'Kroniki dymitriad' (Krwawa Jutrznia) + opcja dedykacji
Mariusz Wollny - 'Kroniki dymitriad' (Krwawa Jutrznia) + opcja dedykacji

109,00 zł

Cena regularna: 119,70 zł

Najniższa cena: 89,90 zł
szt.
M. Wollny - Niewidzialny wróg  + ebook
M. Wollny - Niewidzialny wróg + ebook

89,90 zł

Cena regularna: 95,00 zł

Najniższa cena: 95,00 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl